Tecnoloxias dixitais

 


Unha vez que o noso alumnado fai uso da internet, están expostos a ser vítimas de roubos de información ou do uso do seu propio contido como arma contra eles mesmos ou outros. Por iso deben aprender a compartir datos, información e contido dixital de maneira apropiada e segura. Evitando que persoas descoñecidas ou perigosas teñan acceso á súa información.

Ademais, dentro destas competencias dixitais para menores, é importante que coñezan as prácticas de referencia e atribución dos contidos na internet, desta forma evitarán meterse en problemas legais por apropiación de contido con dereitos de autor.

Para o noso traballo durante o proxecto polo tanto deberemos ter en conta unha serie de medidas para evitar a pérdida de información en situacións de edición compartida (en caso de educación infantil, mais por perda de información que por roubo, andar coa información de outro pode traer a desaparación por erro da mesma).

O profesorado que traballamos no proxecto queremos facer constancia de unha serie de medidas que debemos tomar e que deixamos aquí expostas para que, vos como familia, tamén poidades levalas a cabo.

Un dous maiores perigos aos que nos enfrontamos é ao relacionado coa xestión e tratamento dous datos confidenciais do noso alumnado, especialmente ao se tratar de menores de idade. Todos os datos de menores é considerada como información sensible, desde os datos máis normais como nomes, fotos ou teléfonos de contacto, ata outros máis íntimos como os de saúde ou crenza relixiosa.

En cada caso aplicaremos as medidas de seguridade tanto organizativas como técnicas como legais que garantan a confidencialidade dá información. Entre as medidas organizativas levaremos a cabo unha serie de prácticas para evitar a fuga de información, como son: crear unhas políticas de seguridade, normativas e procedementos de seguridade interna que recollan vos obxectivos e intencións dá empresa en materia de ciberseguridade; uso responsable dás ferramentas de seguridade para detectar e xestionar posibles perigos de seguridade; implementar mecanismos de seguridade nos sistemas de almacenamento dá información para evitar perda de datos ou accesos indebidos; implementar mecanismos de seguridade para protexer a información fose do ámbito corporativo; establecer medidas para un uso seguro dous dispositivos móbiles; realizar copias de seguridade periódicas dá información, almacenándoas nun lugar diferente á información orixinal; refugar e reutilizar de forma segura sopórtesvos de información; utilizar redes seguras e confiables á hora de transmitir información sensible; realizar accións periódicas de formación e concienciación a todo ou profesorado.

Recoñecer sitios confiables na internet tamén é parte dunha boa educación dixital. Non é raro que os adultos atopen isto difícil. Convén adquirir o costume de cuestionar críticamente as fontes, verificalas e comparalas con información doutros sitios. O noso alumnado debe aprender canto revelar sobre si mesmos, especialmente nas redes sociais, e que o anonimato non significa que non haxa regras de conversación. É necesario aprender a recoñecer o ciberacoso e ser consciente das consecuencias emocionais e legais dos comportamentos inapropiados.

Comentarios

Entradas populares